Konsten att laga matlåda

Det här med att ha matlåda med sig till jobbet. Smart och helt klart mer prisvärt än luncher ute. Sedan jag började köra crossfit på lunchen har matlådan blivit livsnödvändig för mig. 

Det här med att ha matlåda med sig till jobbet. Smart och helt klart mer prisvärt än luncher ute. Sedan jag började köra crossfit på lunchen har matlådan blivit livsnödvändig för mig. 

På senaste tiden har jag fastnat för att göra mycket i ugn. Blanda grön- och rotsaker i en form eller på en plåt och tillaga allt tillsammans. I motsats till vad man kanske kan tro om en vegetarian har jag svårare att komma på vilka kolhydrater jag ska ha än proteiner. I skrivande stund står en härlig form i ugnen och tillagas. Komplettera med dina egna favoritproteiner!

Ingredienser:

  • 5 medelstora potatisar
  • 1 kålrot
  • 1 pkt coctailtomater
  • 1/2 vitlök med skal
  • olivolja
  • grillolja lime
  • färsk timjan
  • salt
  • svartpeppar
Skala kålroten och tärna den samt potatisarna. Fyll en ugnsplåt täckt med bakplåtspapper med alla grönsaker. Ringla över oljorna och krydda. 
Tillaga i ugnen 225°C i ungefär 30 min.
Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras